جزییات آتش‌سوزی منطقه خائیز | جرقه‌ای که از مزرعه کشاورزی شروع شد تاثیر منفی گرما بر روی جنین| سکته گرمایی را جدی بگیرید بیش از ۱۰ هزار عدد قرص غیرمجاز در غرب مشهد کشف شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) کلید اولیه نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد تیم المپیاد زیست شناسی ایران در جهان خوش درخشید + اعضای تیم زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی دبیری آموزش و پرورش اعلام شد اهدای خون بیش از ۲ هزار نفر در روز‌های تاسوعا و عاشورا در خراسان‌رضوی شناسایی و احضار عاملان هتک حرمت روز عاشورا در کرج (۲۷ تیر) نماینده مجلس: ۸۰ درصد سدهای خراسان‌رضوی خشک شده است قرارگرفتن ۵۲۱ فرزند بی‌سرپرست در آغوش خانواده‌های جدید | اجرای کامل طرح «شیرخوارگاه‌های بدون‌ فرزند» در خراسان‌رضوی + فیلم کمبود کدام ویتامین‌ها عوامل سیاهی دور چشم هستند؟ اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی خراسان‌رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ + فیلم مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی: سال گذشته، سیر صعودی طلاق در خراسان‌رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی صوتی با کاشت درخت حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد رابطه دوسویه کالبد و منظر شهری با برگزاری مراسم‌های جمعی کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید
سرخط خبرها

چه تعداد از مشهدی‌ها دیابت دارند؟

  • کد خبر: ۲۰۴۹۲۴
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵
چه تعداد از مشهدی‌ها دیابت دارند؟
رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش این دانشگاه معادل یک سوم در قالب «پویش ملی سلامت» غربالگری شده‌اند که ۱۰ درصد آنان مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز دکتر بابک اقبالی با بیان اینکه «پویش ملی سلامت» از ۲۰ آبان امسال آغاز و تا پایان دی تمدید شده است، افزود: از ۳میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۳۰ هزار نفر مبتلا به دیابت هستند.

وی بیان کرد: حدود ۲۰ درصد معادل ۲۶۰ هزار نفر از جمعیت غربالگری شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبتلا به پرفشاری خون بوده اند.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طبق مطالعات صورت گرفته از هر سه نفر یک نفر مبتلا به فشارخون و از هر هفت نفر یک نفر مبتلا به دیابت هستند، درحالیکه ۴۰درصد آن‌ها از بیماری خود اطلاع ندارند.

وی افزود: دیابت و فشارخون در مراحل اولیه علائم و علامتی ندارند و به طور معمول هنگامی که بیماران با عوارض شدید بیماری مانند قلبی، مغزی و نارسایی کلیه مواجه می‌شوند به پزشک مراجعه می‌کنند.

اقبالی با بیان اینکه عدم کنترل مناسب و به موقع این دو بیماری می‌تواند تهدیدکننده سلامت افراد باشد، ادامه داد: نخستین، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه ارتقای سطح سلامت، پیشگیری از بیماری است که از این طریق سلامت عمومی جامعه تامین می‌شود.

وی گفت: سبک زندگی سالم مانند تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت کافی، آرامش فکری و دوری از استرس تا حد زیادی در پیشگیری از بروز بیماری دیابت و فشار خون بالا موثر است.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: انجام غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون و درمان به موقع مبتلایان در پیشگیری از بروز و تشدید مشکلات و عوارض آن در همان مراحل نخست بیماری نقش بسزایی دارد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و نیشابور و دانشکده پزشکی تربت‌جام است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->